torsdag, juli 24, 2008

Konsten att flytta med stil


När jag lämnade Lund för ett år sen var allt horrendous. Inte tillräckligt med flyttkartonger och en klocka som bara sprang. Åh. Stressad till tusen och massor annat att tänka på. Så när jag lämnade New York i höstas så försökte jag vara mer förberedd. Men nej. Min hyresvärd skrattade åt min besvikelse när stressen dröp från pannan. Åh sa jag. Jag vill vara en sån som flyttar med stil. Då log hon bara och sa att såna som flyttar med stil betalar någon att flytta åt dem.

Nu ska jag flytta igen. Och nu banne mig. För flera veckor sedan kollade jag upp skeppning. DHL. FedEx. Younameit. US Postal Service föll mig slutligen i smaken. Så i förra veckan köpte jag två kartonger för $3.49. Sen kom projektet tejp som jag nog inte helt lyckats med. Förmodligen skulle jag ha köpt godkänd tejp på posten - men tänkte såklart inte på det då. Så idag köpte jag sk USP-godkänd tejp på Staples. Men sen när har Staples rätt i någonting. Tjepen rullas i kanterna och blir klistrig. Med andra ord inte alls USP-godkänd.

Två kartonger à 10kg är nu packade och klara. Imorgon bär det av till posten för att se om det blir godkänt. Annars har jag ju gott om tid på mig att göra om göra rätt.

Idag har jag gått in för förberedande fas två tre och fyra. Fas två var att se över alla småskador i lägenheten. Typ byta glödlampor tvätta bort fläckar skrubba badrum mm. Fas tre var att städa igenom garderoben vika alla kläder och slänga allt som är trasigt. Fas fyra var att faktiskt gå ner med alla vinterjackor och sjalar till min underbara kemtvätt och kosta på sig en sista hundring på kem. För åh vad glad jag kommer vara för det när jag kommer hem.

Om jag fortsätter på den här banan kommer jag för första gången i mitt liv alltså att packa med stil. Och nu snackar vi att jag har flyttat 13 gånger de senaste 12 åren. Jag är så stolt att jag kan spricka. Därav detta mycket detaljerade inlägg. Återstår att se vad flyttkartonger dörr till dörr New York City - Linköping kan kosta.

Inga kommentarer: