söndag, juni 01, 2008

Hur svårt kan det vara...

När jag strandade i sängen för tre veckor sen blev jag ganska snart rastlös. Samtidigt som jag kände att jag inte presterade någonting - varken i mina företag eller för mina uppsatser. Så plötsligt lärde jag mig att skapa hemsidor i Dreamweaver. Åh så roligt. Nu är jag helt såld. Kommer på nya små features hela tiden. Som när jag förstod hur Spry Menu fungerade. Eller CSS-menyerna.

Tidigare i veckan upplevde jag ett enormt hinder då jag skulle anpassa sidorna för PC med Internet Explorer. Så frustrernde att inte alla har supervackra Mac med underbara Firefox. Men samtidigt är det ju vår smala viruslycka så bra ändå i guess. Nu har jag lyckats hyfsat iaf. Lite märkliga marginaler något oklara storlekar och typsnitt. Stela rubriker som vägrar flytta på sig.

Men just nu är jag überlycklig för att jag har kommit på att den lilla bilden vid url:en heter favicon. Eller adressikon. Och ännu gladare blev jag när jag hittade en fantasiskt pedagogisk guide på Fysikum. Tänka sig. Så titta nu på min fina lilla logga på elinajonsson.se. Spektakulärt.

Om någon vill köpa en hemsida av mig så är det bara att höra av sig :) Nice price för mina trogna läsare.

Inga kommentarer: