tisdag, juni 17, 2008

Inte bara industriarbetare som läser för lite..

När jag ser inslaget om arbetsplatsbibliotek för att få unga män inom industrin att börja läsa - så inser jag plötsligt att jag inte läser några romaner alls. Aouch. Montören svarar att det blir mest datorer och film. Åh. Samma här. Visst låter det mysigt att ta med en hopplockad bokkasse hem - men när ska man hinna läsa den..?

Det senaste året har jag verkligen insett att jag föredrar att skriva och producera framför att titta och konsumera. Så när jag får frågan hur jag hinner med allt - klyscha klyscha - så jämför jag stilla med andras antal TV-timmar så är saken ur världen. Folk lägger enormt med tid på TV film och dataspel. Eller ja - iaf många av mina vänner. Och visst är det roligt ibland och när man själv väljer vad man ska se. Play är ju briljant. Men det är samtidigt en väldigt passiv sysselsättning.

Inga kommentarer: