lördag, maj 31, 2008

Lyssnar för lite på radio

Har alltid varit en så total radiolyssnare. Radion stod alltid på i stallet när jag var liten - så himla bekvämt att inte behöva vända kassetten. Metropol med Storm och Levy på fredagskvällarna. Eldorado med Kjell Alinge på söndagsförmiddagarna. På den tiden var Kjell Alinge uppfattad som någorlunda bisarr med jordens underbaraste röst och skönaste mustasch. Och de längsta monologerna i radiohistorien. Radiosporten - my gosh - som alltid spelade de roligaste låtarna. Och sommarpratarna när de fortfarande var på P3. För att inte tala om supersega Svensktoppen som bara var bra på våren när schlagerbidragen kom med. Typ Eldorado. Eller Alexandra. Åh.

Men iom att jag bytte från Jens of Swedens underbara lilla mp3 till pod så försvann liksom mitt radioliv. Radiotillbehör till poden funkar sådär. Så idag tar jag tag i mitt liv och streamar City 106.5 bara för att lyssna in mig på senaste låtarna. Och vad spelas om inte Axwell och Salem al Fakirs It's True. Haha. Stor humor.

Notera att fotot är taget i våras. Min granne här i ABC langar alltid upp sin - denna - radio på dörren när det är vackert väder. Notera hållaren.

2 kommentarer:

Vibeke sa...

Jag minns när du köpte din Jens.. Bobbo och Öz gjorde 'programmet som inte fick heta Bögradio' i p3 och Elin Ek var en av sommarpratarna i P1. Det var tider det... Känns som så länge sedan...

Elina Jonsson sa...

åh vilken härlig sommar det var..!

minns även precious love med barbara tucker på pop non stop....... åh åh åh.