måndag, juni 09, 2008

Värmebölja

Givetvis visste jag vad jag gav mig in på när jag valde att stanna i New York över sommaren. Men det är ändå rätt varmt måste jag säga.

Förra gången jag var med om sån här värme var när jag bodde i Peking en sommar. Hela juli var det 40 grader mitt på dagen. I betong med luftföroreningar och män som kavlade upp tishan över magen. Livet blev till slut absurt.

Igår hade vi 35 grader här. Men jag vet att de där extra sju graderna tills det blir 42 - vilket är mitt rekord - är enorma. Som alltid roligt att läsa amerikanernas concerns. Är det inte våldet så är det vädret:

NEW YORK CITY RESIDENTS SHOULD CALL 3-1-1 TO IDENTIFY COOLING CENTER LOCATIONS AND TO OBTAIN "BEAT THE HEAT" SAFETY TIPS.

A HEAT ADVISORY IS ISSUED WHEN HIGH HUMIDITIES ARE EXPECTED TO COMBINE WITH HOT TEMPERATURES TO MAKE IT FEEL LIKE IT IS 100 TO 104 DEGREES. DRINK PLENTY OF FLUIDS... STAY IN AN AIR-CONDITIONED ROOM... STAY OUT OF THE SUN... AND CHECK UP ON RELATIVES AND NEIGHBORS.

Inga kommentarer: