måndag, juni 23, 2008

Mina favvobloggar

Personligen tycker jag det är sjukt svårt att hitta roliga intressanta välskrivna uppdaterade bloggar. Med enkel lättläst och snygg design. Stora krav kanske - men det är vad som krävs för att jag ska följa bloggen. Har flera gånger tänkt jag ska kommentera varför mina rekommenderade bloggar till höger är rekommenderade och nu faller det sig naturligt. För nu är en av favvobloggarna publicerad.

Soda sockerböna skriver underhållande välformulerat och något vasst om sin vardag som nanny i Frankrike. Vissa inlägg är sjukt underhållande för den som försökt ta sig in i den franska kulturen. Snaskefar är en annan favorit som också är skarp på sina ställen. Båda är snyggt paketerade - vilket helt klart höjer läsupplevelsen.

Andra favoriter är Älskade dumburk som spåtts bli en av de nästa fem stora bloggarna - just för kombinationen välskrivet underhållande och nisch. Peter Englund har oväntat underfundiga inlägg och dessutom något så ovanligt som fantastiskt intressanta kommentarer.

Carl Bildt går i nuläget bort. Bloggen känns lite unken så jag har inte läst den på länge. Kanske dags för en rerun. Vissa bloggar är bra för att de har så fina foton. Som Annes mat slash Anne's Food som har supersmarriga foton. Eller Livet på en gård med riktiga lantisfoton.

Recordspin är tre jockar som skriver om sina spelningar - en hel del klockrena träffar om önskningar och dansgolv. Dessutom fina låtlistor. Dippen är att jag inte orkar läsa vit text mot svart bakgrund. Faktiskt. Likadant med mina favvosar Babushka och Carina på Babburina. Som för övrigt har jordens skönaste juggemusik på sin playlist.

Så om någon kan ge mig nya fina bloggtips utifrån mina preferenser - så är det bara att kommentera fritt. Annars har ni lite att läsa ikväll...

Som Örjan påpekar har jag glömt nämna storasysters blogg. Apap. Kinna bloggar om mat och matkultur. Fina tips. Och foton.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Oj en niger och tqckqr fint for berommet.

Elina Jonsson sa...

anytime..!

Anonym sa...

Fy skäms.
Du glömmer att nämna Din trevliga systers eminenata blogg ang svensk
mat
http://kinnasblogg.blogspot.com/traditionell mat.

Kanske okänd för nytillkomna beesökare

Elina Jonsson sa...

åh såklart. ser inte skogen för alla träden :) lägger såklart till den på listan.

du som läser bloggar förresten - har du några tips..?

Anonym sa...

Får man tipsa om http://lyxman.blogspot.com?

Elina Jonsson sa...

absolut. nu såg jag precis ett inlägg om coney island på bloggen. gillar särskilt fotot längst ner :)

http://lyxman.blogspot.com/2008/06/coney-island.html

Elina Jonsson sa...

inser nu att jag glömt tipsa om benghazi eller the coke badger eller i'll pour my heart out - vad heter du nu....? hursomhelst - sjukt vackra foton..!

http://thecokebadger.blogspot.com/

Anonym sa...

självklart måste jag ju rekommendera mina egna bloggar. Du kan ju läsa runt lite och se om du gillar. :)

vanliga bloggen om vardag, anekdoter, funderingar och annat: http://piccolastella.blogg.se

bokbloggen jag uppdaterar varje gång en bok är utläst (oftast ca två ggr i veckan, ibland mer, ibland mindre): http://stellasbokblogg.blogg.se

annars kan jag tipsa om Belinda Olssons blogg också: http://studiobelinda.blogspot.com , den gillar jag iallafall!

Elina Jonsson sa...

åh vad glad jag blir för tipsen..!

gillar att dina bloggar är så välskrivna. och har långa inlägg. känns lite som att få en tidskrift i handen. måste lugna ner mina snabba ögon och läsa lite nu.