måndag, juni 09, 2008

Mångsysslare

Ofta känner jag att jag måste försvara varför jag sysslar med både juridik och formgivning. Not to mention musiken. Eller språken. Därför brukar jag välja att berätta bara en del och vara tyst om resten. För vissa är jag bara jurist. För andra bara formgivare. Ibland ser man nämligen omedelbart att personen i fråga inte klarar av att veta mer.

Därför är det så himla roligt när man hittar själsfränder. En vän till min syster - Seika Lee - är både läkare och klädesdesigner. Hennes första kollektion är riktigt fin. Påminner om Filippa K men lite mindre pretto. Form och funktion. Väldigt svenskt. Ser fram emot att se om Seika Lee kommer droppa lite koreanska influenser i framtiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tyckte om de där byxorna fasligt mycket, och sköna var det också (; och seika är också väldigt grymt trevlig! om du inte har fattat det än, så är det mina ben de där byxorna sitter på på bilden (;

Elina Jonsson sa...

åh vad roligt att du hittade hit. beskar bilden en aning men finfina ben :) och ja seika verkar vara hur skön som helst.

nu ska jag kika lite mer på din blogg!