tisdag, oktober 19, 2010

The Supervisor

Min senaste timme har varit en sanslös uppvisning i amerikansk hierarki och tomma floskler då jag försökt stoppa en betalning. Först pratade jag med företaget som oväntat otrevligt bad mig kontakta banken då de inte kunde stoppa betalningar. Alls. Anything else? No? Thank you for calling us and have a great day!

Ringde banken och fick prata med en person som frågade hur hon kunde få mig att le idag. Tveksamt om det gick särskilt bra men hon skickade mig iaf vidare. Till en person som trött sa att det är företaget självt som stoppar betalningar. Efter en liten stunds samtal skrattade han åt mitt europeiska sätt och sa att jag ju måste fråga efter chefen - the supervisor. Ring igen sa han. The Supervisor.

Ringde igen. Återigen en ytterst otrevlig röst som sa att a. jag får skylla mig själv b. företaget stoppar aldrig betalningar. Längre. Aha tänkte jag och amerikaniserade mig. För det första förväntar jag mig bättre service än att skylla på kunden. För det andra har ni alltså tidigare stoppat betalningar. Och för det tredje - jag måste tala med din supervisor. No. Yes. No. Yes. Alla tre en gång till. Please hold.

Fem minuters tystnad senare är allt löst och betalningen stoppad av en leende röst som sedan frågar anything else? No? Thank you for calling us and have a great day! The American Way. The Supervisor.

Inga kommentarer: