lördag, oktober 16, 2010

Makalös känsla

Att huvudvärken har släppt efter mer än två veckor. Lika rädd som jag är för återfall lika lycklig är jag för den där speciella känslan av att inte vara sjuk. Brutal huvudvärk och lätt yrsel är inte att leka med. Om man inte kan läsa skriva titta på TV eller film eller vara ute och röra på sig - vad gör man då..? Legat i sängen och försökt fokusera blicken på tavlan på väggen. Somnat ibland. Ätit ibland. I två veckor.

Sjukhusläkaren kunde inte hitta något akut fel på mig utan svepte ihop nåt om spänningshuvudvärk. Plötsligt för två veckor sen skulle jag ha fått brutal spänningshuvudvärk som inte försvann vad jag än gjorde - massage varm dusch meditation avslappningsövningar vila sömn. Min egen läkare och jag lutar istället åt det gamla klassiska viruset.