fredag, oktober 01, 2010

Mörbultad

Gårdagen var lite lång. Började med en shoppingrunda på FIKA i midtown för att köpa svenska kakor till mina grannar. Så flyttstädning. Sen en timme i Chinatown i 25 grader och gassande sol. Taxi och buss till Newark för att stå i check-in- och säkerhetskö i två timmar. Tyvärr var jag lite sen till flygplatsen så det fanns bara mittenplatser kvar. Mao inte särskilt mycket sömn innan jag landade på Kastrup.

Väl på Kastrup fick jag en ordentlig avhyvling av ett danskt kassabiträde och insåg hur sällan jag trivs i Danmark. Därefter tåg till Simrishamn där jag i två timmar väntade på en buss som sen aldrig kom. Stationshuset hade lunchstängt en timme till och Skånetrafiken 0771 20 min kö. Till slut beställde en medpassagerare taxi så jag hoppade in och kom äntligen hem - helt utmattad.

Sov fem timmar direkt och inatt elva. Fortfarande alldeles mör.

Inga kommentarer: