måndag, april 13, 2009

A Sunday on B

Ikväll råkade jag säga att jag hade three bees. A berry a bike and a blog. Och så är jag dessutom blonde och bor vid Bedford. Vännen bredvid inflikade att han faktiskt ville vara en del av mitt liv i egenskap av Bertrand. Och vännen mitt emot mig är inte bara bilingual utan också bachelorette. Samtidigt insåg jag att jag idag brunchat på Ave B för att sen äta burritos på Bonita. I Brooklyn. Just då kommer en ny bekantskap och presenterar sig som Bartholomé. Då bara brast det.

Förstå att det hela snart urartade sig. Har inte skrattat så mycket på så länge. Men en kväll på b är lika nördigt som roligt. När vi kom hem råkade jag fråga min roomie om jag kunde ta hennes brown banana och hon svarade såklart bien sur. Samtidigt sa nån annan bonne nuit och en tredje i will go to bed. För att inte tala om att någon letade efter sin black bag och en annan om sin book on fab.

Inga kommentarer: