tisdag, april 14, 2009

Helfranskt


Efter en god - och annorlunda - middag på Fette Sau hade jag tänkt mig en tidig kväll. Men mina fransktalande vänner tänkte annorlunda. Snart befann jag mig i en skinnsoffa med ett glas rödvin och franska schlagerklassiker på storskärm. Något overklig känsla att se sina vänner dansa loss till franska hits som om det vore sexa i Lund.

Samtidigt blev jag så nostalgisk för jag inser att jag verkligen växt upp med den här musiken. Min storebror gav mig tidigt blandband med France Galle Mylene Farmer Stephanie - men favoriten var nog ändå Flash - och såklart Sandra Kim.

2 kommentarer:

sebbe sa...

Besök babburina för en liten nostalgitripp :)du förstår nog när du kommer in o scrollar ner lite

Elina Jonsson sa...

åh vilken underbar överraskning..!!! haha jag är ju GRYM :) men var är fina videon på snygg-mig-och-dig när vi blir uppdragna ur publiken..???

PUSS favvosebbe