söndag, april 05, 2009

Grekisk resebyrå


Det fina med att vara på plats är att så mycket information bara kommer till en. Redan i bilen på väg till Tsalka fick jag veta att den stora grekiska befolkningen i den här delen av landet hade fått grekiska pass och alltså emigrerat.

Så när jag tog min morgonpromenad i staden noterade jag de grekisk-georgiska skyltarna. Fastnade särskilt för den här skylten därför att huset var så välrenoverat och att det verkade pågå big business.

Mycket riktigt. En vänlig man berättade för mig att det var den grekiska-georgiska resebyrån. Naturligtvis ville de emigrerade grekerna komma tillbaka för att hälsa på och därför var denna bussbyrå den perfekta försörjningen. Ibland är det så självklart för lokalbefolkningen men kanske inte hade varit självklart för mig om jag stannat i Tbilisi. Eller Genève för den delen.

Inga kommentarer: