torsdag, mars 19, 2009

Vackert men elandigt

Efter sju dagar pa resande fot fick jag sa otroligt nog i tisdags sa det var nastan skrattretande. Som en asna satte jag mig pa hasorna och vagrade rora mig.

Visst ar det otroligt vackert i det har landet och jag har tagit sakert 500 foton de senaste tva veckorna. Men ah sa trott jag ar pa politiskt inkorrekta skamt om kvinnor HBTQ och muslimer. Pa tiogradiga toaletter utan toalettstol toapapper och tval. Pa sangar som ar som hangmattor. Pa mogelflackar stora som vaggen. Pa fjortongradiga sovrum. Pa flimrande PC-skarmar fran 1998.

Men mest trott ar jag pa orden обязательно надо выпить eller pa svenska - alltsa det har glaset bara maste du dricka ur sen ar det lugnt. Grejen ar bara att det aldrig ar lugnt. Sprithetsen ar helt absurd och har resulterat i att jag inte dricker alls langre. Georgierna nojer sig inte forran gasterna rent fysiskt dackar.

Och detta kallas i turistbockerna for gastvanlighet.

Inga kommentarer: