måndag, mars 09, 2009

Apropå livet i allmänhet

I helgen var jag i Gudauri i de Kaukasiska bergen som ar vansinnigt vackra. Imorgon blir det en runda till Tbilisi och pa torsdag morgon bar det av till Tsalka dar jag ska studera en annan organisation i falt. Pa lordag ska jag och mina favvokollegor besoka UNHCR i Ahmeta och sen ska jag stanna dar nagra dagar for att se hur de arbetar. Val tillbaka i Gori har jag bara en vecka kvar sa jag formodar att jag packar och stannar till ett par dagar i Tbilisi innan jag aker hem den 25e mars.

Aven att jag kommer sakna Georgien magiskt mycket ser jag fram emot en dusch sa mycket att jag knappt kan andas. Och ett hus med tata fonster och golvvarme. Fin bil med satesvarme och en motorvag utan kor. Mat utan alkohol och en inomhustemperatur som inte kraver fleecetroja och dunvast. Men framforallt att fa vara sig sjalv och inte behova saga sa har gor vi i Sverige och sa har gor vi inte i Sverige.

Vilket kommer vara min verklighet hela den veckan jag ar hemma..

Inga kommentarer: