söndag, mars 15, 2009

Fortfarande ute pa landet

I torsdags och fredags foljde jag med en NGO ut i falt for att se hur de arbetar med utveckling. Sa himla inspirerande att se hur bondekooperativ bildas, hur veterinarteam utbildar djuruppfodare, hur byar renoverar sina kulturhus. Men allra bast var nog att jag fick klappa kalvar och leka med hundar och katter.

I fredags kvall anlande jag till Gori och igar vid lunch fortsatte jag med mina kollegor till UNHCR i Ahmeta. Kontoret arbetar nastan uteslutande med tjetjenska flyktingar och ligger precis vid Pankisidalen. Just nu sitter jag pa kontoret pa en stationar pc som kraschar internet om jag oppnar mer an tre fonster samtidigt sa lankarna far vanta.

Lite underhallande att jag i fredags hade traningsvark i magen for att vagarna ar sa daliga. Trots svaga 30 km i timmen sa studsar man omkring som en guttaperkaboll. I fem timmar.

Inga kommentarer: