måndag, mars 30, 2009

Packandets psykologi

Det här med att packa är så mycket mer än att bara lägga saker i sin väska. Vad man ska lägga där och varför tar så mycket tid och energi. När jag hittar saker jag glömt att jag hade blir jag så nostalgisk. Egentligen gillar jag att packa för då får jag användning för alla mina fina listsystem. Men när man har sån tidspress är det mindre roligt.

Noterar samtidigt att jag sommaren 2007 packade in hela min lya i förrådet i Lund. Fullproppat och tyvärr stökigt. Perfekt att sortera när jag kommer hem tänkte jag. Men jag har ju fortfarande inte kommit hem. Och jag undrar verkligen vad jag egentligen stoppade in i det där förrådet. Saknar en och annan bok men det är också allt.

Ska bli intressant att se när jag kommer hem igen. Om katten själv fick välja skulle jag packa upp städa och organisera i ett par månader.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din bror stoppade dessutom in en del extra grejer i förrådet efter du hade åkt;-). Så det blir nog spännande att rensa det....
Lasse

Elina Jonsson sa...

åh så du menar jag har goodies där :P