söndag, augusti 12, 2007

Lycklig är den som får esset






















Foto Jenny Leyman Sydsvenskan


Vaknar med en känsla av att jag skulle kunna vara med i Sydsvenskans söndagsbilaga. Slinker in på Seven Eleven. Letar länge och väl. Nada. Bara en massa bostadsannonser. Tänker drömmande på mitt Svenska Dagblad hemma på hallgolvet och slutar leta.

En kvart senare ringer storebror. Visst är jag med i söndagsbilagan. Långsamt går det upp för mig att Sydsvenskan missat att lägga i söndagsbilagan i alla sina tidningar. Åh. Letar mig runt halva stan för att slutligen hitta ett Pressbyrån där iaf hälften av tidningarna innehåller esset. Så lycka till att leta..!

Men Sydsvenskan överraskade med en superhärlig journalist och väldigt duktig fotograf. Underbart fina foton och en skön text. Nöjd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

*L* ... har ätit lunch med din syster och hon pratade så varmt om dig :) Och så har jag fått den äran att bläddra i er fina bok. Så jag ska beställa en bunt ;)
Det skulle ha varit roligt att läsa artikeln ...

Elina Jonsson sa...

åh är du en av alla underbara bloggare hon har träffat idag..? härligt!

den rosa länken leder till söndagsbilagan där du söker på - valfritt - elina kinna eller märtha. et voilà..!

Elina Jonsson sa...

och fantastiskt roligt att du vill köpa boken också såklart :)