onsdag, juni 17, 2009

Leveransförseningar

Den senaste veckan har varit full av missförstånd och nu börjar jag ana varför. Gmail verkar inte leverera sina mejl i tid. Gårdagens lunchmejl dök upp 03.40 inatt. Förra veckans onsdagsmejl kom på fredagen och tisdagens mejl först denna måndag. Givetvis omöjligt att googla eftersom gmail är google. Inser hur totalt jag litar på min gmail. Men med tanke på att sms i USA levereras lite nu och då men sällan då de ska - så har jag litat på mejlen på berryn istället. Bah!

4 kommentarer:

Gunilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunilla sa...

Aha, det är inte bara jag..! Jag använder inte min gmail-adress, däremot är jag med på en Google-mailinglista. Och de mailen kommer fram väldigt sent...
Ibland går det på några minuter, men ofta tar det minst en timme. Rekordet är för min del 20 timmar (så dina exempel är klart värre).
Problemet började, vad jag kunnat märka, för en tid sedan. En kollega bad om hjälp med transkribering av ett ryskt uttryck, och det tog evigheter innan mitt stiliga svar – med ordet i kyrilliska bokstäver och allt, haha - kom fram till de andra.
Mycket irriterande!

Gunilla sa...

Här är några länkar jag hittade när jag sökte på [Google Groups] och [delays].
De är förvisso från i fjol, men visar i alla fall att problemet är vare sig nytt eller unikt! I övrigt ger de kanske inte så mycket att läsa.
Har ännu inte hittat några aktuella länkar.

http://www.readwriteweb.com/archives/gmail_delivery_delays.php
http://markmail.org/message/u4srmhnzgsn76zgh

Yahoo Groups har också haft problem...
http://www.ygroupsblog.com/blog/2009/04/23/message-delays

Elina Jonsson sa...

intressant..! stort tack för länkarna. måste botanisera vidare i det här. fick några helt absurda missförstånd förra veckan och vill inte dit igen... brrr.

å andra sidan har jag ju ännu inte använt en mejl som är bättre än gmail så - precis som de skriver - tenderar man att suffer through the bad times... gah!