söndag, september 07, 2008

Lokalannons


Ständigt upptäcker och återupptäcker man nya forum. När jag i somras frågade pappa hur jag skulle nå ut till företagare i Örtomta med omnejd med enkel info om att jag gör hemsidor blev han tyst. Så undrade han försiktigt om jag redan glömt Åkerbobladet. Och det hade jag ju såklart.

Vad som framförallt fascinerar mig med att bo på landet är företagsamheten. Allt kan omvandlas till business. Ett slott en gård ett hus en lastbil översätts enkelt till turism, jordbruksproduktion, hotellverksamhet och åkeri. Och det är inte business för att bli rik utan business för att vara smart. För business är smart.

Så i vår hemtrakt finns Åkerbobladet som samlar aktuella annonser från bygdens företagare. Himla begåvat. Visst vet jag att just IT har svårt att slå rot på landet, då vi har så erbarmerligt dåligt nät. Men jag gjorde ändå ett försök med mina hemsidor. Tyvärr fick jag dålig respons - men måste ändå säga att det är ett otroligt fint initiativ av Nils-Erik Öhlund på Mineo Media som ger ut bladet. Och än en gång blir man väldigt stolt över att vara driven lantis.

Inga kommentarer: