måndag, september 15, 2008

Att vara lagomklädd


Efter att ha missat att packa ner mina kostymbyxor och lyckats köpa lågklackat en halv storlek för smått - har jag de senaste två veckorna varit klädd i kjol och högklackat. På ett kontor där man har jeans och manchesterbyxor, generöst tilltagna buttondowns och kortärmat kombinerat med mysbyxigt. Även att Palais des Nations är något mer välklätt är det på inga vägar så strikt som i New York. Kontentan är att jag har varit minst sagt överklädd den senaste tiden.

Tills jag imorse tänkte att jag skulle närma mig kontorets klädkod och välja en något mer casual outfit. Kommentarerna har inte låtit vänta på sig. Kärlek en masse. Intressant att folk genom sina kommentarer om min nuvarande klädsel, tydligt markerar vad de tyckte om den förra.

Idag har jag fått höra att bara någon med min längd kan bära upp en sådan klädsel, att krage alltid ”looks smart” och att jag lyckats med konststycket att se vågad men klassisk ut. Med andra ord är jag nöjd. Tajts med randig långskjorta vitt ribbat linne och högklackat. Ser mycket business ut. Men samtidigt inte strikt. Bekvämt framförallt. Så det blir fler tajtskombinationer i höst helt klart.

Inga kommentarer: