torsdag, maj 29, 2008

Bredbandsdjungeln


Man får vara bra uppmärksam för att inte bli lurad när det kommer till bredband. Inte bara för att uppkopplingen sällan är så bra som utlovats - bredbandskollen är synnerligen behövd - dessutom sänker leverantörerna priserna utan att meddela befintliga kunder.

När jag skulle byta abbonemang i Lund så upptäckte jag att Com Hem via autogiro drog det gamla högre priset. Så när jag ringde kundtjänst för bytet påpekade jag att det var lite märkligt. En vansinnigt otrevlig person meddelade mig att han inte hade en aning om när det hade ändrats - inte tänkte ta reda på det - och att det i vilket fall bara rörde sig om 20 kr per månad. Vilket gjorde mig än mer svårhanterlig såklart. Så till slut lovade han att dra av 20 kr per månad för de 6 senaste månaderna. Fine. När jag nu fick fakturan fanns inte spåret av avdragna slantar. Ringde kundtjänst igen - som den här gången var fantastiskt trevlig mind me och som talade om för mig att inte ens en notering om mitt förra samtal hade gjorts. Men till nästa faktura så...

Inga kommentarer: