söndag, maj 04, 2008

Tisha tajts

Åååååh. Förstår inte hur det kan vara två år sen jag spelade senast. Insåg direkt hur mycket jag har saknat det. Fibblandet med knappar. Dansandet för sig själv i tisha tajts och tofflor. Små ahaupplevelser när gamla knappar gör nya saker. Och den totala lyckokänslan när två låtar fullkomligt flätas ihop. Tyvärr blev det inte mycket flätat ikväll. Första mixen satt perfekt men sen blev det mest droppar och snabba fades. Men musiken var grym. En noga utvald låtlista på nästan två timmar. I urval nedan. Och sen svävade jag hem på lyckomoln tvärsöver Manhattan på 12e gatan utan händerna på styret och med Ankie Baggers fantastiska Where Were You Last Night i öronen.

Glücklich Heiko & Maiko
Russian Mix Heiko & Maiko
All This Love (En apelsin refix) Similou
Nöjd? (Spånka NKPG Remix) Veronica Maggio
Young Folks Peter, Bjorn & John feat. Victoria Bergsman
Sonnenschein (Full Vocal Club Mix) Heiko & Maiko
These Boots Are Made For Walking (Gomi & Escapes Club Mix) Jessica Simpson
Take Me Away (DJ Bomba & Paolo Back To The 80's New Styling Remix) Stonebridge Feat. Therese
It's True feat. Salem Al Fakir (Gabi Newman Remix)
Axwell & Ingrosso
Eighties Claes Rosén
Pjanoo Pryda
Let Me Think About It Ida Corr vs. Fedde Le Grand
Appreciate Me Amuka
SOS (Skylark Mix) A-Studio Feat. Polina
Shady Lady Ani Lorak (Ukrainas bidrag till Eurovision..!)
Absolutely Everybody (Almighty Mix) Vanessa Amorosi
Bodycrash (Dirty South Remix) Buy Now
Into The Groove Madhouse
How Will I Know (Junior Vasquez Mix) Whitney Houston
Take Me To The Clouds Above LMC vs. U2

Eventuella länkar kommer först imorron för nu måste jag sova.

Uppdatering 1 Om jag inte hittat mixen har jag bara länkat originalet.
Uppdatering 2 Lyssna på låtar online är grymt svårt. För att inte tala om att länka låtar. Beatport-länkarna går bara till portalen nu. Ska se om jag kan fixa det, annars får ni söka. Är som sagt inte ett dugg förvånad att folk bara tankar musik..! Morr.

8 kommentarer:

Carina De Soleil sa...

Tiger, lånade denna bild till vår blogg...let me know om du dizzar det för då stryks den direkt.....på momangen alltså

Btw, shit vad bilden var sjukt likt sebbe :) ....brrrrr

Elina sa...

åh vad glad jag blir..! vilket underbart inlägg..!

och ja visst är han :)

PUSS

Tom sa...

Varför Ankie Baggers? Den spelades inte...

http://retrowonderland.blogspot.com/2007/06/ankie-bagger-where-were-you-last-night.html

Kinna Jonsson sa...

Ser att du har These boots med i låtlistan. Den lärde jag mig spela på gitarr 1973, ooops!

Elina Jonsson sa...

uppenbarligen måste jag spela ännu en gång för att få med alla mina klockrena hits :D the extended version från originalplattan är grym..!

fö skrev jag in mig på dj scratch academy i söndags.... sex classes fri tillgång till vinylbibliotek och turntables under lika många veckor och - tada - en liten inspelad mix att ta med som demo. hur fint är inte det..?

Elina Jonsson sa...

aouch kinna cirkeln är sluten :) spelade ni den i paris tunnelbana på 80-talet också..? haha. berätta gärna mer ;)

Anonym sa...

Var vände du plattor någonstans? Såg att det var väldigt mycket svenskt. Hur mottogs det av jänkarna?

Elina sa...

åh du det var en svensk valborgsfest :) fast på klubb så det var ganska blandat skandinaver och amerikaner.

men det var inte därför det blev så mycket svenskt - utan för att vi producerar så vansinnigt mycket musik av absolut världsklass.

när man går in i de hippaste kommersiella affärerna här - typ apple - så spelas nästan alltid peter björn och john. makalöst verkligen men den där visslingen följer mig genom stan om dagarna.

och de som kan house brukar känna till iaf swedish house mafia med axwell och prydz. så det är nice :)