måndag, februari 09, 2009

Stormförtjust


Alltså den här stan är bara så himla fin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, Elina, vad glad jag blir för din skull, att du trivs så bra! Vilken kontrast mot Genève. Hade samma känsla i Dakar, att ju mindra man har desto mer uppskattas det som man verkligen har, allt blir mer verkligt inte som i konsumtionssamhället där alla bara vill ha mer o aldrig är nöjda, kanske just för att många inte vet vad det betyder att inte ha.
Stor kram
Helena

Elina Jonsson sa...

tack helena..! du om någon känner ju till min geneveångest. kontrasten är slående och jag har funderat en hel del på varför. möjlight att de höga förväntningarna på geneve bidrog. dessutom har jag en bättre boendesituation här. för att inte tala om internet :)

men lilla låga gori med sin nyfikna vänliga befolkning är fantastisk helt i sig själv. som balsam för min geneveslitna själ.