måndag, september 10, 2007

Hemma..!






















Trots att jag fortfarande har väldigt svårt att hämta mig från chocken att vi haft inbrott hemma - inser jag sakta men säkert att det är en himla tur att jag är i New York. Mer distraktion går inte att få. Staden är underbar och jag är helt förälskad. Känns omöjligt att vara ledsen i ett soligt och på flera sätt väldigt varmt NYC. Kärlek.

Inatt gick jag hem barfota genom East Village med träskorna i ena handen och nyinhandlad mjölk i andra. Älskar dygnetruntöppet. Slank in på en tjugofyratimmars och handlade frukost - precis som jag alltid gjorde som 18-åring i Moskva. Taxin fick släppa av mig vid affären på vägen hem och sen stod jag och valde flingor i minst en halvtimme. Lite lagom tipsy. Underbart.

Den blå dörren är helt enkelt mitt hemma fram till jul. När chauffören släppte av mig berättade han att området är fantastiskt. Men också att han för bara tio år sen aldrig tagit en kund hit. Those where the days. Men nu är det ordning och reda minsann. Rena idyllen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är i viss chock efter din datorstöld, tycker fantastiskt synd om dig! Tur iaf att NY kan få dig att tänka på annat! Låter som om du trivs som fisken!

Jag trivs på jobbet - bättre för varje dag. På söndag åker vi till Chicago för 2v kurs, ska bli hur grymt som helst!

Ser framemot mer blogginlägg! KRAMAR!

Vibeke sa...

Fantastiskt :) Ser VERKLIGEN fram emot flera inlägg. Tell us MORE :]

Dunderkramar från Uppsala

Anonym sa...

Den där dörren ser ju helt fantastisk ut. Vad blev det för kameraköp?

Elina Jonsson sa...

caroline - ja du om nån förstår verkligen hur hemst det är...! kul att du trivs på jobbet :) får skajpa nån dag!!

vibeke - TACK...!

pernilla - uppgraderad version av din :) underbara foton verkligen. tack för tipset!