onsdag, september 12, 2007

Apple 24seven


Var i Apples Mekka i söndags. Likheterna är slående. En kub med en symbol. Packat med folk. Men egentligen ingenting nytt under solen. Besvikelsen över att inte hitta någon fin datorväska är enorm. Vad hände med den quiltade med skinnförstärkning egentligen..?

Behållningen var såklart iphonen. Fingrade länge och väl. Åh. Men kärleken till min razr är fortfarande för stark. Får se om jag hinner ändra mig till jul. Hur som helst pratar jag amerikanskt. Vilket säkert kan diskuteras. Men form är verkligen form.

4 kommentarer:

Vibeke sa...

Först av allt. Hjärnskakning, my god, vad hände??? Ta han om dig precious.

Jo, du. Tänker inhandla en ny laptop när jag är I Hong Kong i februari..., har varit inriktad på vanlig dell... men läste just denna mycket underhållande artikel

(http://www.idg.se/2.1085/1.108637

och blev mäkta sugen på en MAC. Har du några andra rekommendationer för varför just mac...?

Elina Jonsson sa...

aouch vibeke inte dell för vad du gör. blir det pc välj hp eller motsvarande.

annars pekar allt mot mac.
- klart snyggast
- behöver inte virusprogram
- behöver inte adaware
- många små enkla funktioner man inte kan leva utan, typ fota sidor
- lättladdad
- lättstartad
- inte längre svår med pc-program
- ger inträde i apple-nördarnas paradis :D

helt enkelt. snyggast säkrast och smidigast..!

Anonym sa...

har precis fått en hp dator på jobbet, de som fick dell är mkt missnöjda, så varning där! Kan annars rekommenderas ASUS (inte att förväxla med acer som man också ska akta sig för!) Lycka till!

Vibeke sa...

Vad intressant. Tackar :) Nu fick jag ännu mera push i riktningen jag ville gå Haha. Längtar såååå...

Mycket intressant att också få höra lite diss om dell... har haft en aning om att många är höga på märket för märkets skull och det är ju lätt för en icke ont anandes rookie att gå på :p... THANX elina och caroline :)