fredag, juni 15, 2007

Hahaha


Har till allas skräckblandade förtjusning precis gapskrattat mig igenom en hel lunch. Hahaha. Det kan delvis bero på att jag sov en sådär fyra timmar inatt. Men det kan också bero på att jag kom på att jag skulle läsa Alex Schulmans senaste krönika högt.

Först måste jag bekänna att jag inte har läst Alex Schulman tidigare. Men efter att ha fått detta i ansiktet för en vecka sen insåg jag att jag var tvungen att fördjupa mig i ämnet. Nu har jag förstått att min chockade vän verkar vara den enda som de facto trivs med Schulman. Och såklart. Jag själv.

Att ord som hästkista finns med på - vilket vi har kommit fram till måste vara - en SonyEriksson är i sig väldigt märkligt. Där har Alex Schulman en stor och mycket underhållande poäng. Särskilt efter fyra timmars sömn. Men att han sen blir förvånad över att ordet kanin inte finns med i ordlistan lockar fram de stora skratten. Vem testar ordet kanin som första try..?

Måste säga att jag verkligen ser fram emot Alex Schulmans och Carolina Gynnings nya bok. Som enligt mamma Gynning tydligen ska vara alldeles enastående. [källa aftonbladet säger visserligen en hel del] Need I say att detta lockade fram ännu fler skratt. Som snart tystnade när mitt lilla sällskap kom fram till att min mamma skulle säga precis samma sak. Elina - du borde verkligen publicera dina mejl - det skulle vara fascinerande läsning. Älskar mamma. Och pappa.

Inga kommentarer: