fredag, juni 29, 2007

Discobellenostalgi

Varnar känsliga läsare för långt inlägg.

För ett par år sen regerade houseklubben Belle på Helsingkrona nation. Minns att jag hörde om klubben och var där nån gång - men att jag inte blev alltför imponerad. Så en fredagkväll satt jag hemma och gjorde mest ingenting. Radion stod på i bakgrunden och plötsligt inser jag att jag bara skruvar upp och upp och upp. Helt ställd hör jag att Radio AF står för magiskt tajta mixar. Det är inte sant. Styr genast in mig på hemsidan och mejlar att jag vill ha DJ och låtlista. Asap. Får snart ett mycket pedagogiskt och fylligt svar av en Gustav från Belle. Horatio F har reccats. Svarar följdfrågor. Och får följande svar.

Du verkar vara ett riktigt house head! Hur kom det sig att du var hemma i fredags? Är du intresserad och rapp i munnen så är du välkommen att hänga med nästa gång vi kör förfestradio, 25 februari. Och vad spelade Frode hos Linda egentligen? Vad har du för definition på riktig house?

Aouch vilken prestationsångest jag fick. Vad hade jag för definition på house egentligen. Medan jag funderade damp det ner ytterligare ett mejl. Från denna person som jag dittills aldrig hade träffat.

Är du sugen på att hänga med till Köpenhamn på fredag så holla back! Vi drar dit ett gäng från Belle. En stammis hos oss polar med svenske housesnubben Martinez och hookar upp oss med gästlisteplatser på Kat där M ska spela, helkväll med barförfest (Zoo?), Kat och möjligtvis Vega sedan.

My gosh. Det fanns bara en sak att göra. Stassa för utlandsresa. Kvällen blev helt galen och alldeles alldeles undebar. Fredagen därefter gjorde jag min debut som sidekick i radion. Därmed har vi inledningen på en kärlekssaga som varade i ett år.



Ungefär samtidigt lanserades Discobelle.se stort och jag började skriva. På försommaren blev jag bellare fo real och alltså redaktör. Tillsammans med Gustav, Björn, Frode och Kristian. Under sommaren började saker och ting röra på sig och vi utökade med Yixin. Sen har det rullat på med folk som kommit och gått. Nya personer ger nya infallsvinklar och dagens Discobelle.net är ganska långt från det ursprungliga Discobelle.

Hur som helst. Den uppmärksamme läsaren har redan sett att jag postar mina gamla inlägg från Discobelle.se här på sidan. Titta under 2005 eller etiketten discobelle. Under sommaren kommer jag att posta allt det jag skrivit - även rena klubbtips.

Förvånansvärt många länkar funkar fortfarande och som trogna fans vet så länkade vi in absurdum. Jag har valt att låta utgångna länkar ligga kvar för att den googlige lätt ska hitta vidare.

Givetvis finns allt material kvar på Discobelle.se så det är bara att frossa i inläggen. Radiolänkarna funkar inte längre - men om nån skulle vara extraordinärt intresserad kan jag ordna fram programmen på förfrågan. En del program är typ hur grymma som helst.

Hoppas ni kommer enjoy. Det gör jag. Fortfarande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lite nostalgisk på fredagskvällen?

Elina Jonsson sa...

haha ja det är på fredagkvällarna nostalgin smyger sig på... vid tiotiden. med horatio f.