söndag, juni 24, 2007

Gotta love lundensare

Av oklar anledning förlorade jag min laddare till datorn i hela 24 timmar. Efter att den värsta paniken lagt sig förpassades jag snart till de traditionella mediernas oberäkneliga värld. Tittade och sov mig igenom softa Gilmore Girls, skräckfyllda How to Look Good Naked, lagom ospännande Europacupen i friidrott, kusligt cheezy amerikansk-italienska romantiska dramat Under Toscanas Sol, otroligt förutsägbara och tragiska Real Housewives of Orange County och - som jag trodde skulle vara så tråkigt - Packat & klart.

Hade kanske inte riktigt tänkt att Packat & klart skulle vara höjdpunkten under mina 24 timmar. Men än en gång blev jag alldeles förälskad i Nadja Jebril.















Efter att ha hört hennes härliga skånska berätta om Syriens vänliga invånare samtidigt som hon givetvis charmar dem på sin lika härliga arabiska - så är jag såld. Vem åker till Mallis och Thailand på semester när man kan åka till Syrien. Gosh jag vill åka till Syrien. Gosh jag vill också alldeles naturligt säga shukran och jalla.

Såg Nadja Jebril på stan för kanske ett år sedan. Eftersom hon är så uppseendeväckande vacker kunde jag inte låta bli att titta till. Då log hon stort och hälsade. Givetvis hälsade jag tillbaka. Och log minst lika stort. Haha. I våras förklarade en vän till mig att hennes familj hade en kiosk i Lund. Då först förstod jag att hon nog faktiskt hade känt igen mig lika mycket som jag henne.

Bodde på Vildanden min första termin i Lund och minns den unga verbala magiskt sköna dottern i kiosken. Så himla glad att cheferna lyckades ändra sig och hon kunde accepteras på TV till slut. Ser fram emot när hon får leda de större intervjuerna så vi kan komma ifrån stina-jihde-träsket nån gång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

dags för ett nytt inlägg snart, jag har väntat hela dagen...

Elina Jonsson sa...

åh snäckan... tiden bara rinner..! men nya inlägg essar sig just this moment. kramen så länge

Anonym sa...

har ju lite glömt av det här med tvtittande, men man bli ju onekligen sugen! Hade också lite glömt av att smygläsa bloggen på jobbet;) Men, I'm back on track! Alltid lite begåbavde inlägg, keep up the good work baby! kram!

Anonym sa...

hm, skulle visst vara LIKA begåvade, och inte lite, blev helt fel! haha!
ps, skyller på jobbets datorer, som straff för omotiverad surfning ds