lördag, maj 26, 2007

Ett säkert kort

Ligger nerbäddad i sängen och dricker te med citronhonung. Lite ledset att tappa en lördagkväll - men halsont är inte att leka med. Noskapin strepsil bafucin jodopax och jag ska få tillbaka rösten till på måndag.

Så här mycket fritid har jag iaf inte haft sen julafton. Så idag har jag tänkt mycket. Nån gång vid två-tiden tänkte jag tex på John Cusack och alldeles underbara WarGames - en av mina favvo-rullar när jag var liten. Låg ständigt i videon. Och när jag inte tittade på filmen så satt jag vid datorn. Även att drömmen var att hacka blev det mest lite småkommandon och tre i rad. Men pappa hade ett oändligt tålamod och väntade snällt tills jag var klar.

Men plötsligt föll hela min värld samman. Vid tre-tiden upptäckte jag nämligen att det inte alls var John Cusack som spelade huvudrollen i WarGames. Som jag ju trott i alla år. Tydligen var det Matthew Broderick.

Däremot var John Cusack med i en av mina andra favvo-rullar - The Sure Thing - från 1985. Filmen är helt underbar och har gett upphov till ett evigt citerande mellan mig och min storebror. Särskilt idag.

Storyn är att Walter har otur med chicksen på östkusten och har blivit lovad en blonde om han åker till Kalifornien. Walter ordnar lift med ett gammalt par och hamnar med Alison, som också ska till västkusten. Egentligen är han intresserad av henne, men förutom att hon har dissat honom är hon dessutom alldeles otroligt präktig. Hahaha. Det dröjer inte länge förrän de båda kastas ur bilen, regnet öser ner och stashen är slut.

I have a credit card. You have a credit card? Yeah, but my father specifically told me only to use it in case of an emergency. Well - maybe one will come up.

Underbart välskriven, välspelad och feel-good. Witty och quotable. Lätt värt det inför söndagens obligatoriska filmkväll.

1 kommentar:

Kinna Jonsson sa...

Hoppas du är frisk igen.