söndag, april 29, 2007

Missa inte morgondagens City..!

När jag i onsdags slet som mest med registrerade poäng och ett ständigt svikande Ladok ringde telefonen. En skön Tara som jag var ute och bellade med i Köpenhamn för över ett år sedan, och som nu är journalist på City. Medan hon pratade på om hur hon trivdes fina fisken på tidningen och fått mitt nummer av Gustav - höll jag på att spricka av nyfikenhet. Jodå. Haha. Det är inte utan visst underhållningsvärde.

Grejen var den att Tara skulle skriva om Siste april i Lund. Hur den ultimata dagen ser ut. Och då kom hon att tänka på mig. Inte utan att jag blev smickrad när jag glatt tackade ja och tog med mig Caroline till intervjun dan därpå. Efter en härlig intervju i gröngräset i Stadsparken och en liten fotosession var jag mer än nöjd. Det är precis så här lagom glassigt livet i Lund är och ska vara tänkte jag. Att Silvia i det ögonblicket gled förbi tre meter från oss, föll sig alltså helt naturligt.

Artikeln publiceras i morgondagens City.

Inga kommentarer: