söndag, december 28, 2008

Snart dags för miljöombyte


Nästa söndag flyttar jag till Gori i Georgien. Så nu har jag roat mig med min distansräknare en stund. Och insett att Gori ligger väldigt nära väldigt mycket. Eller vad sägs om 9 mil från Rysslands farligaste område Ingusjien, 20 mil från Groznyj och 50 mil från norra Irak.

Men Georgien är just nu säkert och jag arbetar för UNHCR med garanterad UN Security Clearance så det är ingen större fara.

Fortfarande något oklart exakt vad jag ska göra. Multipurpose protection officer är den inofficiella lätt skämtsamma titeln. Och på frågan om boende fick jag veta att en sovsäck passar utmärkt till sängen på kontoret.

Däremot är jag redan nu på det klara med att internet kommer att vara obefintligt. Så bloggy kommer bli lidande once again. Men hoppas på en hel del fina foton som kompensation. Så stanna tuned.

Inga kommentarer: