onsdag, november 19, 2008

Hemligt förälskad i Word

Utöver mitt arbete med internflykt så uppdaterar jag nu den tematiska samlingen med franska sammanfattningar från UNHCRs exekutiva kommitté. Eftersom det franska dokumentet inte uppdaterats de senaste sju åren har det växt från 300 sidor till 600. So far so good. Det är intressant att se hur olika paragrafer länkas samman ämnesvis.

Däremot krossar det mitt hjärta att den som redigerat 2001 års version fullständigt misshandlat Word. Inga tabbar. Inga formateringar. Nada. Så nu lägger jag in vänstertabbar högertabbar stora tabbar små tabbar. Dessutom rensar jag undan en himla massa radbrytningar och mellanslag. Sidbrytning någon. Samtidigt som jag lägger in mina sju textformat inser jag vilken enorm tid och frustration denna person måste ha lagt ner på dokumentet. My gosh. Word förtjänar mer än så.

4 kommentarer:

linda sa...

låter som det kunde ha varit jag som misshandlat det där dokumentet. word och jag är inga goda vänner. skulle behöva en lektion eller två från dig. när kommer vi någonsin att ses?

Elina sa...

haha är inte det en klockren motsägelse..? NÄR kommer vi NÅGONSIN att ses. eller en freudian slip på att vi aldrig någonsin KOMMER att ses. gosh linda. vi är för internationella för vårt eget bästa. när flyttar du vidare till Den Stora Staden..?

och ja gosh hela jag ÄR en wordkurs så any time honey..!

Unknown sa...

Om det skulle bli länge till nästa gång ni ses, så kan jag rekommendera att läsa en kurs! En samlad översikt över Wordkurser från olika kursanordnare finns här:

http://www.kurser.se/data_och_it__word_183__.html

Elina Jonsson sa...

tack för länken. är någon av kurserna online..?