lördag, mars 08, 2008

Washington Square Park lite efter lunch

Under en vårkaffe i parken precis vid New York University ser man de mest aparta personligheter. Pseudointellektuella som betydligt hellre skulle befunnit sig på anrika Columbia. Men trots vissa tveksamheter så måste jag ändå ge min kärlek till den förströelse de alla erbjuder.

Denne unge - får vi väl ändå förutsätta - student med seglarskor ljusbrun portfölj pullover och pipa är en underbar illustration.

Fotot är alltså inte arrangerat utan taget på håll med fin zoom.

3 kommentarer:

Betty sa...

haah, underbart foto!

Recordspin sa...

Nice, thesartorialist nästa? ;)

Pipa är en sjukt underskattat preppy-acessoar, tror att pipa kommer komma starkt våren/sommaren 08 :)

http://www.lastnightsparty.com/mtvu/slides/IMG_2776.html

Elina Jonsson sa...

tack bettyn..! tack robban..!

fotar vulgärt mycket nuförtiden och just det här fotot var svårt för det var soligt och långt avstånd så det var svårt att se om det verkligen blev bra. tog kanske fem stycken innan det började kännas oklart. haha. så när jag kommer hem tänker jag just precis - the sartorialist och blir alldeles lycklig.

tyvärr har jag inte råkat på honom här på gatorna än. men ser fram emot dagen det händer.

pipa känns sjukt rätt och din länk är sjukt fin. kanske ett inlägg i sig :)

lägger din länk i två delar här eftersom blogger har en tendens att kapa.
http://www.lastnightsparty.com/mtvu/slides/
IMG_2776.html