torsdag, februari 21, 2008

En oväntad gäst för en gångs skull


Så sent som igår hade jag ett samtal om att det är så tråkiga personer i TV-sofforna. Eller kanske inte tråkiga. Snarare förväntade. Generellt sett är det samma komiker som turnerar runt i pratshowerna. Och även om någon skulle vara något lite intressant så blir de avbrutna av arga leken eller för att pussla ihop foton eller sticka fingrarna i lögndetektortest. Av okänd anledning får nämligen ett svenskt intervjuobjekt aldrig mer än 10 minuters taltid.

Doreen 21.30 verkar inte vara någon större avstickare rent tidsmässigt. Men att Doreen &co har Wei Wei som gäst kan vara hur stort som helst. My gosh. Ikväll. 21.30.

4 kommentarer:

Lagers tabberas sa...

Hon är en megaartist - det fattade jag inte först. Jag var hemma hos henne i Peking när hon bodde där och vi blev goda vänner. Först när vi kom ut på stan begrep jag.
Vi umgicks flera dagar och jag följde med henne till Shanghai på en konsertturné där hon samlade en hel velodrom med skikande fans. När vi gick och åt på natten efter konserten fick polisen spärra av hela kvarteret.

Elina sa...

åh vilken upplevelse det måste ha varit..! särskilt som saker och ting kan anta så enorma proportioner i kina.

själv minns jag namnet wei wei sen jag bodde där - men jag hade ingen aning om att hon bodde i sverige.

öht har vi väldigt spännande band till kina. du som lagar mat känner säkert till johan björkstén som har producerat och lett ett av kinas populäraste matlagningsprogram någonsin. och nu har han den största oberoende utländska pr-byrån eastwei.

för att inte tala om catarina lilliehöök som skriver för både svenska och kinesiska läsare. förmodar du känner henne också :)

världen blir liten när man har en gemensam nämnare..!

Lagers tabberas sa...

Johan hade jag med i ett inslag i Efter 3 på den gamla goda tiden. Det var ett av landets mest lyssnade samhällsprogram med säkert över en miljon lyssnare på fredagar.
Mr Björkstén som jag umgicks med säkert en vecka i Peking hade precis startat ett program i Pekings lokalradio som hette något som jag vill minnas kallades Nordens Ljus eller något sådant och hade över 40 miljoner lyssnare. Häpp - vad säger man om det?!
Jag har precis kommit hem från Bangkok och nästa jobb ligger också där - Ska tillbaka om en dryg månad för tre veckor. Sedan kommer OS och samtidigt släppås en bok jag skrivit som översätts i sommar till kinesiska och som har en viss anknytning till Olympiska spel så om jag har lust så sitter jag på läktaren i Peking under invigning, tävlingar och avslutning!!!

Elina Jonsson sa...

oh my gosh - gud vad roligt att få vara med om något så historiskt som OS i kina...!

[om man nu bortser från det givna som mr-kränkningar och så förstås. där jag anser att enda vägen trots allt är framåt och usa är pretty much as bad osvosvosv. ifall någon nu skulle kommentera detta.]

följdfrågorna:
vad arbetar du med i bangkok..?
vad är det för bok..?