onsdag, november 05, 2014

Lite ironiskt ändå

Sitter med min franska vän och kollega när jag plötsligt skrivit fel i mina anteckningar. Skakar mobilen och hör henne fråga vad jag gör för nåt. Ctrl z svarar jag och fortsätter anteckna. Det blir tyst. Jag tittar upp och får en oändligt misstänksam blick. Alltså jag skrev fel förklarar jag. Klentrogen är en underdrift. Så jag fortsätter förklara att när man vill ångra så skakar man bara sin iphone. När jag ser hoppet tändas kan jag inte hålla mig utan börjar gapskratta. Ljuset slocknar och hon fräser skrattande åt mig - 'eller hur aldrig ironisk'. Så där sitter vi och skrattar. Jag åt att hon inte tror mig och hon åt min förmodade ironi.

Det roliga är att jag återberättade historien för en vän som arbetar med IT - med samma resultat. Och nu senast ikväll igen med en annan vän. Alla tror jag är ironisk. Och ingen vågar testa - med överhängande risk att göra bort sig. Men det är faktiskt sant. Skaka och ångra. Jag lovar.

Inga kommentarer: