måndag, november 04, 2013

Pusselbitar

Sedan jag kom hem i september så har jag försökt organisera mig. De senaste årens flackande - tre år fem år sju år jag har tappat räkningen! - har resulterat i en himla massa kartonger med osorterade papper böcker kläder och prylar. Jag är långt ifrån färdig - om man nu någonsin blir det - men jag är iaf på god väg och känner hur saker och ting börjar falla på plats. Ett tag kändes det visserligen tröstlöst - var börjar man? - men tiden gör framstegen och plötsligt inser jag hur långt jag kommit. Hemmakontor (!), snart walk-in closet med sektioner för olika klimat (!) och ett sovrum som nu mer liknar just ett sovrum än en avstjälpningsplats. Inser nu vad viktigt det är att ha ordning hemma för att kunna åka iväg igen, med samma energi som tidigare.

Inga kommentarer: