lördag, december 03, 2011

Timmarna räcker inte till

Förutom att arbeta som en tok och försöka sova åtta timmar per natt och springa iaf varannan dag har jag heltidssysselsättning hemma.

Eftersom jag bara har vatten vissa timmar om dygnet måste jag vara hemma dessa timmar antingen för att duscha och tvätta eller för att fylla tanken på taket - som fö verkar läcka som ett såll. Dessutom har jag nu bytt min el så jag kan värma mina två rum med ett nyinköpt elelement. Däremot tror jag inte elen klarar att jag värmer kök och badrum så där har jag kallt. Badrummet är mellan 10-12° och ibland lite väl uppfriskande - men om jag har tid sätter jag ett annat elelement där för att brassa en stund. Under tiden sänker jag effekten på elementet i vardagsrummet. Själva duschen är fine men att kliva ur duschen är rysligt kallt och kräver ljudeffekter för att öht vara möjligt.

En intressant aspekt är att jag nu vintertid oftare har 120 volt än 220 så mina apparater är lite ledsna. Särskilt tekokaren som tar en evig tid. Varje kväll fyller jag dessutom mina fina vattenkrus med hett vatten och lägger i sängen en stund innan jag ska sova. Ibland skriver jag en att göra-lista bara för att orka ta mig igenom alla procedurer..

Inga kommentarer: