söndag, december 09, 2007

TV3 missar poängen




















TV3 brukar visserligen inte vara min huvudsakliga inspirationskälla - men blev lite sugen på Renée Nyberg så här på söndagsförmiddagen. Snart inser jag - visserligen inte helt oväntat - att mitt dåliga förhållande til TV3 är ömsesidigt. Webbtvn är nämligen inte till för oss utlandssvenskar.

Frågan man ställer sig är vem den egentligen är till för. Vad jag minns så kör de ju samtliga program två gånger i veckan och sen i repris. I vilket fall. Poängen är väl ändå att man ska kunna se programmen även när man inte har tillgång till TVn. Ah well. Förmodligen bakomliggande olagligheter. Som vanligt regerar SVT.

2 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om att SVT regerar så kan vi här från hemmafronten meddela att allas förväntningar på TV4:s undermåliga sändning från Nobelfesten har besannats. Vilken smörja! Lika bra att se till att vara på plats nästa gång :)

Elina Jonsson sa...

ey se där..! ja tv4 får nog ses som en kalkon i sammanhanget. hur kommer det sig att de fick det åtråvärda uppdraget..?

vilket innebär att jag alltså inte kan spendera kvällen framför macen och svt-streaming...

haha. när vi får nobelpris håller vi bara tal om svt sänder. för det är väl så vi hamnar på plats nästa gång..?