tisdag, april 17, 2012

Överraskad

Häromkvällen så låtsades jag leta efter varor för att inte - som vanligt - dividera med två män som precis tagit min köplats. Men ena mannen förstår vad jag gör och säger Please go ahead. Blixtsnabbt inser jag att mannen är artig, engelsktalande och chockerande nog klädd i shorts. Under mer än ett år i Georgien har jag aldrig sett en man i shorts.

Medan jag betalar visar det sig att mannen talar flytande engelska med brittisk accent, arbetar för en internationell organisation även internationellt, har varm humor, är artig och sportigt snyggt klädd. När han presenterat sig frågar han om jag vill ha skjuts och när jag avböjer säger han hejdå. Och lämnar mig som fallen från skyarna. I min vildaste fantasi har jag aldrig föreställt mig en sådan man i Zugdidi.

Inga kommentarer: