lördag, augusti 21, 2010

Personlighetsklyvningar en masse

Tänkt på en sak. Fler och fler vänner är mer och mer i offentligheten. I debatter, paneler, TV, reklam, spelningar och krönikor. Hur intressant som helst och lika coolt varje gång. Men en sak är vansinnigt märklig.

Samma person som presenteras i media som feministisk klimatdebattör eller auktoriserad fastighetsexpert eller liberal ledarskribent eller publicerad samhällsdebattör matar nervösa statusuppdateringar på sin facebook. Om bambi och liten och rädd och naiv och usch usch usch och fy och ontimagen. Jag orkar inte mer.

Antingen kanske man skulle kunna a. sluta pumpa upp sig så pass mycket om det känns så otäckt - trots allt var de flesta studenter för bara ett eller ett par år sedan och det är okej att vara junior - eller b. ta det chill och helt enkelt genomföra det man åtagit sig.

Samtidigt som jag skriver ser jag hur tidsandan lyser igenom. Kanske jag som ska inse att folk lever så här - och att jag är den udda fågeln.


Ännu en insikt: det är bara kvinnliga vänner som stissar.

Inga kommentarer: