tisdag, mars 02, 2010

Mona Sahlin blandar bort korten

Såg precis debatten mellan Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt på Aktuellt och är väldigt besviken på att Reinfeldt inte pressade Sahlin hårdare. Det var så uppenbart att Sahlin undvek frågan om ROT-avdrag. Men sanningen är den att socialdemokraterna aldrig kommer att ta bort ROT-avdraget eftersom den rör byggarbetarna - som är fackanslutna. Sahlins ideologi är rena nonsens.

Argumentet att bara en massa höginkomsttagare har möjlighet att använda RUT-avdraget haltar - eftersom lika många låginkomsttagare utnyttjar avdraget. Däremot blir procentsatsen annorlunda eftersom låginkomsttagarna är så många fler. Men om nu Sahlin ska driva det argumentet - så faller det helt på just ROT-avdraget. För hur det nu är så är det inte fler låginkomsttagare som utnyttjar ROT än RUT. Låginkomsttagare med ansträngd ekonomi äger sällan sina bostäder.

5 kommentarer:

Vibeke sa...

Word! Och här satt jag just och räknade på städhjälp och gladdes åt möjligheten att underlätta satsningen på mitt liv. Sablar om hon rör den lilla rutan säger jag bara!

Elina Jonsson sa...

haha word!

Elina Jonsson sa...

alltså ju mer jag tänker på det GUD vad imponerad jag är av dig vibeke. du är verkligen en förebild i allt du tar dig för. kärlek!

Vibeke sa...

ååå värme och kärlek right back at ya! SPEGEL Elina!. Spegel...

Elina Jonsson sa...

taaack :)