fredag, januari 15, 2010

Mer tvättstreck


Efter en längre stunds magont bestämde jag mig för att röra mig ut från Gyllentorget. Tänkte att Järnvägsavenyn skulle vara vacker i rimfrost så jag gick längs fina Repslagaregatan och fotade vintercyklister när jag plötsligt gick rakt in i tvättstreck. Det var så fint. Kanske en begåvad hyres- eller bostadsrättsförening tänkte jag förhoppningsfullt.

När jag senare på kvällen på en middag berättade om min magiska syn - visade det sig att jag satt mittemot landskapsarkitekten som kommit med idén. Jag kunde inte sluta berömma. Men när hon sa att de haft fullt sjå att måla kläderna med UV-färg spetsade jag misstänksamt öronen. UV..? Och belysning..? Jag rös när jag insåg att denna vackra syn var en del av neonprojektet. Snälla kan ni lämna min stad i fred..!!

5 kommentarer:

Lotta Losten sa...

Ahaa! Jag visste väl att folk inte är fina på riktigt längre! Det måste tydligen finnas nån artyfarty anledning. Trist att förstöra nåt så vackert, som sagt. Jag slogs just av hur cynisk jag lät. Det är jag inte.

Elina Jonsson sa...

men det är jag :)

Lotta Losten sa...

Jo. Jag är väl det också. Men på ett positivt vis liksom. Positivt cynisk. Med förhoppning att folk ska vakna till liv och förstå det vackra i det gamla, slitna, enkla. Och därmed cynisk och besviken varje gång jag inser att folk inte fattar, och att det kommer ta tid innan de gör det.

Elina Jonsson sa...

sant. en oändlig uppförsbacke med ett kall att göra världen vackrare och mer sympatisk. samtidigt som jag ibland blir överraskad över vem som läser bloggy och uppskattar mina foton. sällan den eller de som jag förväntat mig. iofs kanske det säger mer om mig än om dem :)

Elina Jonsson sa...

positivt överraskad..!!