lördag, december 26, 2009

Stressavvänjning

Eller kanske snarare avgiftning. Sjukt märkligt att gå från höstens tokstress till ingenting. Bestämde mig för att för en gångs skull flytta långsamt. Inte packa allt och stressa hem före jul. Bestämde mig också för att inte söka nytt arbete förrän jag varit hemma och vilat upp mig. Förrän jag fått riktigt riktigt långtråkigt och blivit sugen på världen igen.

Nu är jag här. I långsamheten och tystnaden. Igår höll jag på att bli galen. Undrade vad jag höll på med. Idag känns det mycket bättre. När jag inte har en massa inplanerade vänner och påhitt så gör jag allt det där jag borde ha gjort för länge sen. Minskat facebooks inkorg från 127 olästa till 53 olästa. Minskat mejlen med 150 mejl. Gått igenom min gamla hotmail och min studentmejl. En känsla av ackumulerad stress börjar plana ut. Tror januari kommer bli toppen.

Inga kommentarer: