lördag, maj 21, 2011

En bild blir till


Promenerar i gamla stan i Tbilisi. Fotar lite här och var. Faller för en turkos balkong. Noterar ett tvättstreck med en klart lysande gul tröja med text. Tänker förstås direkt Brasilien och går närmare.


Mycket riktigt så är det Ronaldinho. Jag går närmare för bättre bild och smyger in i gränden som leder in till dörren. En bil kommer ut och jag tvekar lite över om jag är för nära. Det är en taxi. De ser mig inte ens.


Så här nära inklämd mellan två hus alldeles under tvättstrecket inser jag att ljuset är bra. Zoomar men blir besviken när jag ser pinnen som kommer med i nedre högra hörnet.


Ställer mig på tå och zoomar med kameran högt över huvudet och vinklad samtidigt som jag försöker locka in ljuset lagom långt. Klickar ett par gånger innan jag ser efter. Perfekt. Redan en favorit.

4 kommentarer:

Lotta Losten sa...

Gillar nästan den med pinnen bäst. Den visar mer av det slitna huset. Och det är själva miljön runtomkring som gör hela stämningen, enligt mig. Fantastiska bilder idag Elina! Gillar rost mest av allt. :-)

Elina Jonsson sa...

tack vännen..! visst blir det stor skillnad när man ser miljön runt omkring. därför lite roligt att visa alla fyra stegen :) men så gillar jag hur tishan utan miljön liksom blir tidlös. skulle kunna vara var som helst i världen.

kul att du gillar rost. älskar brunblått..!

Anonym sa...

fint elina, som vanligt.

tidlös var ordet.

Elina Jonsson sa...

tack vännen..!