söndag, september 20, 2009

Jag

5 kommentarer:

linda sa...

underbara bilder! keep it up! jobba mindre alltså. och lär sen ut tricket för att jobba mindre. tack!

Håkan sa...

Kanske så att detta identifierar dig mer som människa än som individ...

Elina Jonsson sa...

nu tror jag att jag är för trött.

linda - har jag skrivit något om att jobba mindre..? well nu är det faktiskt så att jag har ett par trick för att jobba mindre - vara datanörd och lösningsinriktad samt säga nej. är faktiskt väldigt bra på alla tre så möjligt jag kan lära ut nåt där :)

håkan - förstår inte skillnaden... kanske har grävt ner min filosofi idag :) ge mig en ledtråd till..?

Håkan sa...

Ambiguous -tvetydig, dubbelbottnad

Ett epitet som kanske passar på människan i allmänhet, människan som försöker leva jordelivet utan facit

Lite yin, lite yang, salta, peppra och rör om så har du en vanlig människa

Då skulle du kunna utöka rubriken till "Vi" (som i alla vi människor) istället för "Jag" (som i individen jag)

Elina Jonsson sa...

ah jag är alldeles för individualistisk och okollektivistisk för att skriva vi :)

och vad vet man egentligen om andra..?