fredag, december 28, 2012

Året som gått

När jag summerar året inser jag att jag har varit på akuten i tre städer, genomgått en miljon undersökningar och behandlingar, opererat mig, sökt åtta jobb - varav jag fått tre och blivit diskriminerad på två plus ett inställt, ett orättvist nej och ett bommat på intervjun - och den hårda vägen insett att man med en bra chef når stjärnorna medan man med en dålig chef får äta grus. Så har jag lärt känna två av de finaste människor jag någonsin träffat och också förstått vad äkta kärlek faktiskt innebär. Och äntligen börjat lära mig den allra finaste arabiska. Tvåtusentolv kommer att gå till min historia. Nu ser jag fram emot ett starkare och skönare tvåtusentretton. Allt kan - uppenbarligen - hända.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Häftigt liv verkar du leva och dessutom är du snygg!!! /Ronnie

Elina Jonsson sa...

haha tack! vilken härlig första kommentar för året :)

Ronnie sa...

Tack själv!!
Jag hittade denna sida efter att ha hyst in två av mina kollegor på Klefsta, de var supernöjda!!

Ha ett kanonår och fortsätt blogga!!

Mvh: Ronnie



Elina Jonsson sa...

vad roligt att de var nöjda..!!

tack för nyårshälsningen - önskar dig ett riktigt gott nytt år också! - och så ska jag försöka blogga lite mer framöver :)

Ronnie sa...

jag följer dig med spänning:-)