söndag, oktober 21, 2012

Personal shopper

Ibland kan jag inte låta bli att skratta när nytt möter gammalt i Georgien. Precis vid mig finns en liten tjugofyratimmars med en massa fina varor som Actimel och annat som bara vi utlänningar köper. Första intrycket är att wow jag är i väst. Men så dyker den där personen upp. Den som följer efter en genom hela affären. Fair enough om det vore två meter bakom men det är verkligen 20 cm bredvid. Men istället för att irriteras - för det är sjukt irriterande - så har jag istället sett till att få en personal shopper. Glatt frågar jag om datum och kvalitet - kanske finns en big pack? annat märke? Festliga är att de är lika obekväma som vi så mitt initiativ uppskattas. Imorse fick jag brödrekommendation - nej nej nej ta inte den där ta den här om du vill ha gott mörkt bröd. Och den konversationen tog vi till och med på georgiska..!

Inga kommentarer: