lördag, juli 24, 2010

Sexy'n'sassy


Det absolut bästa med Sverige - som gör att jag nog nästan ändå funderar på att bosätta mig här permanent - är att man får vara sexig utan att bli antastad. Tänkte på det häromdan. Drog på mig ett par korta knallrosa shorts med grönt skärp och linne, vita converse, och slängde benet över storebrors småsportiga herrcykel. Tanken som sprängde hela vägen till fiket - omg jag har kortkorta shorts jag cyklar herrcykel jag älskar varje millimeter av det och jag blir inte antastad.

Helt absurt att frånvaron av sexuella trakasserier var så tydlig att jag kunde ta på den. Inga busvisslingar eller snuskiga tillrop eller stoppförsök eller svordomar. Bara jag mina shorts och min hoj. Gud. Så sjukt. Så fantastiskt. Jag tror jag är lika kär i mig själv som i Sverige.

6 kommentarer:

Natasa sa...

älskar det här inlägget :)

Elina Jonsson sa...

åh tack..! härligt att se dig här igen :)

linda sa...

så sant så sant!

Elina Jonsson sa...

märker vem som bor utomlands ;)

Kristine sa...

Åh! Där slog du huvudet på spiken.

Elina Jonsson sa...

check!