måndag, juli 19, 2010

Inte alls orolig

När jag läste att Sommar varit häpnadsväckande ointressant i år blev jag nästan full i skratt. Själv tycker jag att Sommar är bättre än nånsin. Mindre av krystade namedrops och toalettpappershistorier och mer av lågmälda funderingar och småskojiga underfundigheter. Helt min stil. Eva Dahlgren Natasha Illum Berg Ulf Malmros och Amanda Jenssen gick rakt in i min själ. Nicklas Lundblad hittade min datanördsådra och Elisabeth Åsbrink min juristmoraliska sida. Och så många fina kvar.

4 kommentarer:

Maria sa...

Jo men så finns ju redan en kanal för såna som dig, P4 heter den. Eller reklamradion om P4 känns för "gammal". Vi som gillar intelligenta och lågmälda mästerverk - vad ska nu vi lyssna på? Räcker det inte med att ni har ockuperat TV:n?

Vänligen,
en som har en annan sorts själ

Elina Jonsson sa...

ledsen men jag förstår inte riktigt din kommentar. lyssnar inte på p4 så jag vet inte hur jag ska se din referens. om du menar att sommarpratarna är ytliga så menar jag att du är pretto.

och om du menar att tv bara visar skräp så menar jag att så inte är fallet. svt har det senaste året visat en mängd fantastiska dokumentärer där mina favoriter är tysk höst och i det vita rummet.

dessutom har jag väldigt svårt att förstå hur du vet vilken själ jag har av att ha läst ett av mina inlägg. varför inte istället berätta om allt det fantasiska - som jag anar att du fikar efter - som du själv konsumerar. isf lättare för mig att förstå vad du menar och mer intressant som dialog.

Anonym sa...

Hej och tack för ditt svar,

javisst får du kalla mig pretto, om du vill. Låt mig och några till få vara som vi är och nöj dig med att de som du alltså skriver går rakt in i din själ redan upptar 80 % av det mediala utrymmet. Sommar brukade vara ett sådant program där människor som kunde följa sina egna tankegångar fick bre ut sig.

Allt gott,
DS

Elina Jonsson sa...

men har du alls lyssnat på någon av dem som jag nämnde..? vilka är det som du vill lyssna på..? vad vill du att de pratar om..? vilka människor är det..? jag är lika nyfiken som jag är besviken när det inte finns någon referens - blogg namn profil - bakom kommentarerna.

visst får du och alla andra tycka som ni vill - men en journalist ska klara mitt inlägg och du måste absolut klara att bli kallad pretto när du går in på bloggy och menar att jag är ytlig och P4..!

en annan sak - nu vet jag ju inget om dig vilket bakbinder mig lite i den här kommentarsväxlingen men för alla mina fina trogna läsare - efter att ha upplevt en hel del elände runt om i världen så har jag insett att det är det lilla som är det viktiga. att även kändisar är enkla människor. att man inte ska döma hunden efter håren. och att man inte ska söka det som är svårt och - just - pretto - för det är inte det som ger kärlek och fred.

over :)